Algemene voorwaarden Zorg|Xpert


Algemene voorwaarden voor de dienstverlening van ZorgXpert

 Artikel 1. Algemeen

  In de algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

  1. Opdrachtgever: de partij die opdracht geeft.
  2. Opdrachtnemer: ZorgXpert

Artikel 2. Toepasselijkheid

  • Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle
    rechtsverhoudingen tussen opdrachtnemer en opdrachtgever, behoudens
    wijzigingen in deze voorwaarden welke door beide partijen uitdrukkelijk en
    schriftelijk dienen te zijn bevestigd.
     
  • De gedrags- en beroepsregels voor de opdrachtnemer maken deel uit van
    de overeenkomst. De opdrachtgever verklaart de daaruit voor
    opdrachtnemer voortvloeiende verplichtingen steeds volledig te zullen respecteren.

Artikel 3. Totstandkoming van de overeenkomst 

  • De overeenkomst komt tot stand op het moment dat de door
    opdrachtnemer en opdrachtgever ondertekende offerte/opdrachtbevestiging
    door opdrachtnemer retour is ontvangen.
    De bevestiging is gebaseerd op
    de ten tijde daarvan door opdrachtgever a
    an opdrachtnemer verstrekte informatie.
    De bevestiging wordt geacht de
    overeenkomst juist en volledig weer te geven.
  • Het staat partijen vrij te bewijzen dat de overeenkomst op andere wijze
    tot stand is gekomen.
  •  De overeenkomst wordt aangegaan voor de duur van de tussen partijen overeengekomen
    werkzaamheden ter zake een opdracht.

Artikel 4. Terbeschikkingstelling van informatie door de opdrachtgever

  • Opdrachtgever is gehouden alle gegevens en bescheiden, welke
    opdrachtnemer overeenkomstig zijn oordeel nodig heeft voor het correct
    uitvoeren van de verleende opdracht, tijdig in de gewenste vorm en op de
    gewenste wijze ter beschikking te stellen.
  • Opdrachtnemer is beroepsmatig verplicht tot geheimhouding tegenover derden.

 Artikel 5. Geheimhouding

  • De opdrachtnemer zal conform de wet bescherming persoonsgegevens handelen.
    De Wet Bescherming Persoonsgegevens geeft aan dat; Iedereen die onder gezag van de
    verantwoordelijke persoonsgegevens verwerkt, is verplicht tot geheimhouding van die persoonsgegevens,
    tenzij een wettelijk voorschrift hem tot mededeling verplicht of uit een taak de noodzaak tot mededeling voortvloeit.
  • Onder de verantwoordelijke wordt verstaan de opdrachtgever de opdrachtnemer wordt gezien
    als verwerker van de persoonsgegevens.
    Tenzij daartoe door de opdrachtnemer voorafgaande schriftelijke toestemming is verleend,
    zal opdrachtgever de inhoud van rapporten, adviezen of andere al of niet schriftelijke uitingen
    van de opdrachtnemer, die niet zijn opgesteld gedaan met het doel derden van de daarin
    neergelegde informatie te voorzien, niet
    openbaar maken.

Artikel 6. Maken en nakomen van afspraken

  • Opdrachtnemer en opdrachtgever plannen in onderling overleg de tijden waarop de
    werkzaamheden uitgevoerd gaan worden.
  • Een afspraak die binnen 24 uur voordat deze plaatsvindt, afgezegd wordt door de
    opdrachtgever wordt volledig in rekening gebracht.

 Artikel 7. Reisuren 

  • De reisuren worden gedeclareerd volgens het overeengekomen uurtarief.
    Alleen de werkelijk gemaakte reisuren worden in rekening gebracht.
     

Artikel 8. Honorarium 

  • Het honorarium wordt maandelijks door de opdrachtnemer aan de opdrachtgever in
    rekening gebracht. De betalingsvoorwaarden hiervoor zijn 15 dagen na factuurdatum netto.
  • De opdrachtgever zal het honorarium niet verschuldigd zijn wanneer de opdrachtnemer
    om welke reden dan ook, daaronder begrepen ziekte, de overeengekomen werkzaamheden
    niet heeft verricht. De opdrachtnemer zal de werkzaamheden uitvoeren in de zelfstandige
    uitoefening van zijn beroep. De opdrachtnemer draagt zelf de eventueel verschuldigde
    inkomstenbelasting en/of sociale premies af en vrijwaart de opdrachtgever voor eventuele
    afspraken, ingevolgde deze opdracht, van de fiscus en of enige bedrijfsvereniging (UWV).

Artikel 9. Betaling

  • Betaling door opdrachtgever dient, zonder aftrek, korting of
    schuldverrekening, te geschieden binnen de overeengekomen termijnen,
    doch in geen geval later dan dertig dagen na factuurdatum. Betaling dient
    te geschieden in Nederlandse valuta door middel van overmaking ten
    gunste van een door opdrachtnemer aan te wijzen bankrekening.
     
  • Indien opdrachtgever niet binnen de onder art. 8. genoemde termijn heeft
    betaald, is opdrachtnemer gerechtigd, nadat hij opdrachtgever ten minste
    eenmaal heeft aangemaand te betalen, zonder nadere ingebrekestelling en
    onverminderd de overige rechten van opdrachtnemer, vanaf de vervaldag
    opdrachtgever de wettelijke rente in rekening te brengen tot op de datum
    van algehele voldoening.
  •  Alle in redelijkheid gemaakte gerechtelijke en buitengerechtelijke
    (incasso)kosten, die opdrachtnemer maakt als gevolg van de niet nakoming
    door opdrachtgever van diens betalingsverplichtingen, komen
    ten laste van opdrachtgever.
  • Indien de financiële positie of het betalingsgedrag van opdrachtgever naar
    het oordeel van opdrachtnemer daartoe aanleiding geeft, is
    opdrachtnemer gerechtigd van opdrachtgever te verlangen, dat deze
    onverwijld (aanvullende) zekerheid stelt in een door opdrachtnemer te
    bepalen vorm. Indien opdrachtgever nalaat de verlangde zekerheid te
    stellen, is opdrachtnemer gerechtigd, onverminderd zijn overige rechten,
    de verdere uitvoering van de overeenkomst onmiddellijk op te schorten en
    is al hetgeen opdrachtgever aan opdrachtnemer uit welke hoofde ook verschuldigd is,
    direct opeisbaar.
    In geval van een gezamenlijk gegeven opdracht zijn opdrachtgevers,
    voor zover de werkzaamheden ten behoeve van de gezamenlijke
    opdrachtgevers zijn verricht, hoofdelijk verbonden voor de betaling van
    het factuurbedrag.

Artikel 10. Opzegging 

  • De opdrachtgever en de opdrachtnemer kunnen deze overeenkomst tussentijds
    te allen tijde gemotiveerd schriftelijk beëindigen.

Artikel 11. Klachten

  • Klachten over verrichte werkzaamheden dienen door de cliënt binnen
    acht dagen nadat de cliënt dat redelijkerwijs had kunnen ontdekken,
    doch uiterlijk binnen veertien dagen na ontvangst van een relevante
    factuur, schriftelijk te worden gemeld aan ZorgXpert.
  • De ingebrekestelling bevat een zo nauwkeurig en gedetailleerd mogelijke
    omschrijving van de vermeende nalatigheid van ZorgXpert, zodat
    ZorgXpert in staat is adequaat te reageren.
  • Indien een klacht gegrond wordt beoordeeld door ZorgXpert, zal ZorgXpert
    de werkzaamheden alsnog verrichten zoals betaamt, tenzij
    dat inmiddels voor de cliënt aantoonbaar zinloos is geworden.
    Die vermeende zinloosheid dient de cliënt dan te voegen in de ingebrekestelling.
  • In een dergelijk geval is ZorgXpert aangesloten bij de klachtencommissie
    van de beroepsvereniging V&VN. De klacht zal, als opdrachtgever en opdrachtnemer niet
    tot overeenstemming komen, overgedragen worden aan V&VN.
  • Wanneer ZorgXpert te goeder trouw geadviseerd heeft, en het Zorgkantoor een
    terugbetalingsverplichting van PGB gelden
    oplegt vanwege het inkopen van ‘niet verzekerde zorg’,
    dan
    kunnen deze kosten niet worden verhaald op ZorgXpert.

 Artikel 12. Aansprakelijkheid

  • Opdrachtnemer zal zijn werkzaamheden naar beste kunnen verrichten en daarbij de zorgvuldigheid
    in acht nemen dat van een verpleegkundig adviseur kan worden verwacht.
  • Indien er een fout wordt gemaakt is opdrachtnemer voor de daardoor ontstane schade niet aansprakelijk.
  • Indien de opdrachtgever aantoont dat hij schade heeft geleden door een fout van opdrachtnemer
    die bij zorgvuldig handelen zou zijn vermeden, is opdrachtnemer voor die schade slechts aansprakelijk
    tot een maximum van het bedrag van het honorarium voor de desbetreffende opdracht over de laatste 3 maanden.

 Artikel 13. Vervaltermijn

  • Voor zover in deze algemene voorwaarden niet anders is bepaald, vervallen vorderingsrechten
    en andere bevoegdheden van opdrachtgever uit welke hoofde ook jegens opdrachtnemer in
    verband met het verrichten van werkzaamheden het bestaan van deze rechten en bevoegdheden
    door opdrachtnemer in ieder geval na één jaar na het moment waarop opdrachtgever bekend werd
    of redelijkerwijs bekend kon zijn met het bestaan van deze rechten en bevoegdheden.

 Artikel 14. Dossiers

  • De cliënt heeft ten alle tijden recht om zijn of haar dossier te raadplegen.
  • Het dossier wordt, een jaar na beëindiging van het contract vernietigd,
    tenzij cliënt zelf aangeeft er over te willen beschikken.
  • Dossiers zijn eigendom van ZorgXpert en mogen alleen na wederzijds
    goedvinden aan derden beschikbaar worden gesteld.

 

 

 

 

 

                                                  

 

Laatste tweets